Translate

czwartek, 14 lipca 2016

CUCKOO MADAM

 




 Cytat z Imperiu Kobiet:
"Urodziłam się. Miałam matkę i ojca. Mieszkałam w domu. Poszłam do szkoły. Czy to ważne? – pyta Garbo. Greta Garbo. A właściwie - Greta Lovisa Gustafson. Aktorka uznana za jedną z największych gwiazd ekranu. Otis Fergusson amerykański krytyk filmowy, pisał o niej: Widząc ją, człowiek uświadamia sobie, że tego nie można wyrazić słowami, że to po prostu absolutnie najpiękniejsze zjawisko pokolenia.

 Z kolei Barry Paris w swojej książce  o Garbo "Abdykacja królowej" pisze: Jakiś kaprys natury i sztuki stworzył twarz, osobowość i erotyczny magnetyzm, nie mający precedensu w historii. Była też jedną z najbardziej tajemniczych gwiazd w historii kina."

W oczach świata była tajemniczą i niezwykle samotną kobietą. 

Nosiła też przydomek Madam Kukułka, bo funkcjonowała jak ptak, bez macierzystego gniazda. 
Nazywano ja też "samotnicą wszechczasów:.
Nic więc dziwnego, że była muzą artystów. Tym razem Robert Wyatt uczynił ją bohaterką utworu  "Cuckoo Madam"


"...Nic więc dziwnego, że jesteś nieśmiała.
Jesteś Greta Garbo,
jesteś czarownicą Salem.
Jesteś antyspołeczna, a
jesteś zbyt tragicznie samotna
dla takich  jak my.
 Przeżyłaś swoją blues - walkę
jak maleńka kukułka.
Kiedy zobaczyłem pęknięcie jajka
to zmroziło moją krew.
Wiedziałem, trzeba wtedy  odlecieć,  
Należy się żegnać,  
trzeba  odlecieć, 
nim pisklę zobaczy
inną karmiącą matkę.
Wiedziałaś, że to złamie ci serce.
Wiedziałaś, że to złamie ci serce.






4 komentarze:

  1. Piękny tekst i piosenka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zapraszam na następny w przyszłym tygodniu :-)

      Usuń
  2. Pięknie, ale smutno. Każdy z nas, jest dla świata tajemnicą a nawet sam dla siebie. Również i siebie mógłbym śmiało zaliczyć, do aspołecznego samotnika. Takie życie, niestety. Uszanowanko Greto!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą. Ja też rozumiem samotników, bo mam dużo z nich w swoim charakterze. Często samotnik jest odbierany, jako osoba bardzo zdystansowana, zarozumiała, wywyższająca się, unikająca ludzi. A przyczyna często tkwi w obawie przed odrzuceniem, zranieniem, niesprawiedliwym osądem. Pozdrawiam :-)

      Usuń